Tuesday 7 February 2017

Pencuci Muka Terbaik untuk Jerawat– Estrak Bahan Semulajadi


Yana ingin kongsikan dengan anda tentang luahan drpd kawan2 yang berkait dengan produk pencuci muka. Mereka telah menggunakan pelbagai jenis produk untuk membersihkan kulit muka drpd jerawat. Jerawat juga salah satu sebab kulit muka menjadi kusam dan kulit muka kelihatan tidak bermaya dan tidak sihat.


Antara Punca Masalah Jerawat:


  • Salah memilih produk - mengguna pelbagai jenis produk kecantikan tanpa melihat kandungan dalam produk tersebut seperti mengandungi bahan kimia yang merbahaya dan akan menipiskan kulit muka.

  •  Jarang mencuci muka – jarang mencuci muka akan menyebabkan kulit muka anda berminyak kerana sel kulit mati menyumbat pori-pori dan akan menghasikan jerawat pada kulit muka. Oleh itu, rajin-rajinkan mencuci muka anda ye.


  • Bakteria - bakteria nie muncul bila tangan anda gatal nak sentuh atau picit jerawat yang naik di kulit muka, yelaa mane xgeram kan? Tapi dengan cara memicit jerawat dengan tangan sekaligus mengakibatkan kuman tersebar di kulit muka.



Cara Atasi Secara Traditional:



  • Anda perlu minum air putih secukupnya untuk menghasilkan kulit muka yang sihat dan bersih. Banyak maanfaat air putih kepada kesihatan anda. Antaranya ialah, menjaga keseimbangan cairan dalam tubuh, membantu mengeluarkan toksin melalui sistem perkumuhan dan meningkatkan system peredaran darah.


  •  Mengamalkan pemakanan yang seimbang seperti tidak makan makanan yang mengandungi koletrol tinggi, yang terlebih minyak dan berlemak.

  • Anda boleh membuat masker di kulit muka dengan menggunakan putih telur sebanyak 3 kali seminggu.



Cara Atasi Dengan Produk: 



Gentle Foaming Cleanser


Nutriwhite Gentle Foaming Cleanser bertindak untuk membersihakan kulit muka dan menyegarkan kulit muka. Antara bahan semula jadi yang digunakan untuk menghasilkan Clenaser ialah, rumpai laut, alga hijau, dan strawberi begonia.

Fungsi rumpai laut adalah untuk menghilangkan kekotoran, membuang sel-sel mati dan menegangkan kulit muka.

Alga Hijau akan menyahtoksin dan melembabkan kulit muka. Manakala, strawberi Begonia mencerahkan dan mengimbangkan pigmen serta dapat melembut dan menyegarkankan kulit muka.


Testimoni daripada Pelanggan:





untuk sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya di 010-5752918(Yana)
pengedar shaklee Marang
set cantik shaklee.

No comments:

Post a Comment