Saturday 11 February 2017

Pengalaman Salah Guna Pencuci Muka- Pencuci Muka yang mengandungi Bahan Kimia


Semua orang  mempunyai pengalaman menggunakan pencuci muka atau kosmetik yang tidak sesuai dengan kulit muka atau yang mengandungi bahan-bahan yang merbahaya seperti Petrolatum, Raksa, Plumbum dan lain-lain.


Ramai yang tidak terdedah tentang kandungan bahan-bahan yang terdapat di dalam pencuci muka dan komestik yang terdapat di pasaran. Anda sepatutnya membaca terlebih dahulu tentang kandungan tersebut agar tidak merosakkan kulit muka dan yang dah cantik semakin cantik bukannya semakin tak cantik akibat salah guna pencuci muka atau kosmetik.


Antara tanda pencuci muka atau kosmetik yang tidak sesuai dengan kulit muka anda ialah kulit muka terasa pedih, kulit muka semakin beminyak, kulit muka semakin kering dan sebagainya.


Kali nie Yana nk cerita pasal pencuci muka yang mengandungi bahan semula jadi iaitu Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser. Bahan –bahan semula jadi yang terdapat dalam cleanser nie ialah:





  • Rumpai laut yang berfungsi untuk menegangkan kulit dan membuang sel-sel kulit mati serta menegangkan kulit muka.

  • Strawberi Begonia akan menyamakan ton kulit dan mencerahkan kulit muka agar kulit muka tidak Nampak kusam dan tidak bermaya.

  • Alga Hijau akan mengekalkan kelembapan kulit muka dan menyahkan toksin yang terdapat pada kulit muka.





Testimoni tentang Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser.




Anda nak tau tentang set kecantikan Nutriwhite ?
Anda boleh hubungi saya di talian 010-5752918 (Yana)

No comments:

Post a Comment