Sunday 12 February 2017

Simptom  resdung yang kita tidak tahu dan cara untuk mengatasinya



Resdung adalah penyakit yang tidak dapat di hilangkan tetapi dapat dirawat dengan pelbagai kaedah rawatan yang disediakan pada zaman serba moden nie. Antara punca gejala resdung ialah akibat daripada jangkitan bakteria terhadap hidung rongga sekitarnya.


Ramai yang tidak memandang serius terhadap penyakit ini kerana tidak tahu apa akibat yang kita akan dapat pada kemudian hari. 


Antara tanda-tanda anda mempunyai resdung ialah:


  • Selalu bersin pada setiap pagi tanpa henti.


  • Kegatalan pada bahagian muka yang teruk seperti di sekitar mata, dan hidung.


  • Mengalami masalah jerawat yang teruk seperti bernanah dan di tumbuhi jerawat yang sangat banyak.


  • Hidung tersumbat atau berhingus .


  • Sakit kepala di bahagian muka seperti di dahi.



Cara untuk merawat resdung dengan produk ialah:



SR Release Vitamin C







Setiap tablet vitamin c Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal membuktikan vitamin c didalam 2 tablet Vitamin Shaklee mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.


Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex.  Ia juga mampu untuk meningkatkan keberkesanan vitamin c di dalam tubuh, melegakan inflamasi, menentang infleksi bakteria dan radikal bebas.


Antara fungi SR Release Vitamin C untuk mengurangkan masalah resdung ialah membantu untuk membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, ,mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit dan juga akan menyingkatkan waktu pemulihanan dan mengurangkan simpton bersin dan selsema.



Alfafa Complex






Alfafa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telh di kenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.


Ia membekalkan nutrisi yang kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfafa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.   


Antara kebaikan alfafa ialah dapat melawan alahan. Ia akan memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan. Alfafa juga akan meneutralkan badan yang mengandungi asid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.



Jika ada sebarang pertanyaan sila hubungi Yana di talian 010-5752918


No comments:

Post a Comment