Saturday 11 February 2017

Punca Berat Badan Naik dan Cara untuk mendapatkan Berat Badan Idea dengan Set Bajet Shaklee



Semua orang ingin mempunyai berat badan yang idea. Berat badan yang idea akan menjadikan penampilan diri kelihatan cantik dan menarik.  Penampilan diri juga membuatkan seseorang mempunyai keyakinan terhadap diri sendiri.


Antara punca menyebabkan berat badan naik ialah:


  • Pemakanan yang tidak seimbang- makan makanan yang mengandungi lemak, kolestrol dan minyak yang berlebihan menyebabkan berat badan akan naik secara mendadak. Mengambil makanan dalam kuantiti yang banyak dan tidak mengikut diet yang seimbang juga antara punca berat badan  anda naik.

  • Masalah penghadaman- sesetengah orang yang mengalami masalah penghadaman akan mudah mengalami simton seperti perut buncit, sukar membuang air besar, dan sukar untuk sendawa dan angin.

  • Makan lewat malam- mengikut kajian, seseorang yang makan selepas jam 8 malam akan mendapat lebih kalori. Jika anda terasa lapar pada waktu malam anda perlulah mengambil makanan yg mempunyai rendah gula dan lemak yang rendah seperti buah-buahan, air masak dan roti oatmeal.


  • Tidak bersenam- gaya hidup yang kurang bersenam akan mempunyai risiko penambahan berat badan. Kesimpulannya, anda perlu bersenam dan mengamalkan gaya hidup yang sihat.

  • Kurang minum air putih- air putih akan membuat seseorang tetap dalam keadaan hidrasi dan merasa kenyang dalam waktu yang singkat. Oleh itu, anda perlu lah minum air putih sebanyak 8- 12 gelas sehari.


Produk yang menbantu anda mendapat berat badan yang idea:


  • Lecithin


Lecithin Shaklee diestrak dari kacang soya organic yang bukan GMO., setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang di rembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus, dan lemak tak tepu.

Antara manfaat utama lecithin ialah membantu tubuh untuk menyerap vitamin A, D, E, dan K yang larut lemak, bertindak sebagai “pembersih” salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh serta akan menghalang obesity kerana lecithin akan mempercepatkan pembakaran lemak.


  • Alfafa Complex

Alfafa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950an dan diperbuat daripada tanaman Alfafa dan juga dikenali sebagai “Medicago Sativa” sercara organic di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja yang bebas kimia.

Fungsi Alfafa adalah menyingkirkan lemak dan kolestrol dalam badan. Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfafa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.











Testimoni:




Untuk sebarang pertanyaan anda boleh hubungi saya di talian 010-5752918(Yana)

No comments:

Post a Comment